خيس كننده و چسباننده نظير چربي يا ملاس در دامداری ها
نوشته شده توسط : علی پور

خيس كننده و چسباننده نظير چربي يا ملاس استعمال كنيد .

عصر ي خشك (۲ ماه پاياني آبستني) برنامه
هاي تغذيه اي براساس پنج تراز توليد حيوان به شرح زير مي باشد : از
هنگام زايمان تا ۸۰ روز سپس از آن ۸۰
تا ۲۰۰ روز بعد از آن از زايمان ۲۰۰
تا ۳۰۵ روز آن‌گاه از زايمان ۴۵
تا ۶۰ روز قبل از زايمان گروه

ماشین آلات خوراک دام
گاوهاي كه زمان خشكي آنها رو به اتمام است با اعتنا به اين فرایند برنامه هاي تغذيه اي اختصاصي جهت توليد بيشتر و نگهداري سلامت گاوهاي شيري اعمال مي گردد : ۱-
برنامه هاي تغذيه اي در سطح نخستین توليد : پس از زايش توليد شير به سرعت افزايش مي يابد و در ۶ تا ۸ هفته به بيشترين اندازه مي رسد اما مصرف طعام نسبت به نيازهاي توليدافزايش نمي يابد به جور اي كه بيشترين اندازه مصرف ماده ي خشك ۱۲ تا ۱۵ هفته پس از زايش خواهد بود از اين رو بيشترين ماده گاوهاي شيرده براي ۸ تا ۱۰ هفته در حالت تعادل منفي انرژي خواهند بود . گاوهاي مالامال شير احتمالاً تا هفته ي بيستم و يا بيشتر در تعادل منفي انرژي خواهند بود .
گاو شير قریه كمبود انرژي دريافتي براي توليد شير را از اندوخته هاي تن تامين كرده و در اين دوره از وزن آن كاسته مي شود برهه زمانی بحراني تغذيه ي گاوهاي شير قریه از مدت زايش تا نقط ی اوج شير دهي می باشد . هر كيلوگرم افزايش شير در اين دوره ۲۰۰ كيلوگرم شير بيشتر در كل زمان ي شير دهي را در پي خواهد داشت .
در
اين زمان رعايت نكات ذيل ضروري میباشد : از تغييرات ناگهاني و سريع جيره كه موجب ناراحتي هاي گوارشي مي شود خویش داري نموده و تغييرات تدريجي را دست كم دو هفته پيش از زايش ابتدا نماييد .
از افزايش كنسانتره تا موقع برطرف شدن تنش هاي مربوطه به زايش خودداري نموده و تراز آن را در حدي نگهداريد كه گاو شير ده با دريافت حداقل مقدار( ۱۸تا ۱۹ درصد ADF) ضمن بر خورداري از سلامت دستگاه گوارش شير با كيفيتي نيز توليد كند . ميزان مصرف كنسانتره نبايد بيش از ۲ درصد وزن تن باشد . تعداد دفعات تغذيه اي كنسانتره بايد افزايش يافته و هر بار با اندازه اندكي كنسانتره تغذيه شود .
اعتنا كافي در مسئله تامين مواد قضیه نياز گاو شير روستا و نسبت صحيح آن با انرژي كه ميزان قابل توجهي از آن از اندوخته هاي چربي تن تامين مي شود اعمال نماييد .





:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: